In zijn 34 jaar bij HEBO heeft planner Erik Breukers heel wat verschillende functies gehad. Waar hij ooit begon als medewerker in de kozijnproductie, groeide hij uiteindelijk door naar de buitendienst. Werken als servicemonteur is wat hij het aller mooiste vindt. Vanwege gezondheidsredenen en om door te groeien heeft Erik uiteindelijk weer een stap naar binnen gemaakt. En daar komt al zijn kennis en ervaring hem nog beter van pas dan hij wellicht zelf had verwacht.
Erik zijn complete carrière speelt zich af binnen HEBO. Hij vertelt: “Ik ben hier ooit begonnen als allrounder in de afmontage. Schuren, spuiten, glas plaatsen, vrijwel alles heb ik wel gedaan. Uiteindelijk ben ik doorgegroeid naar buiten als servicemonteur, dat wilde ik ook graag. Je werkt echt met de mensen waarvoor we de kozijnen maken en dat vind ik het mooist. Het contact met de klanten en hen helpen problemen op te lossen. Ook leer je zo letterlijk de kozijnen van binnen en buiten kennen. Je weet zo goed wat je zowel binnen als buiten tegenkomt.”
Uiteindelijk vraagt Erik zijn gezondheid om minder fysieke inspanning en regelmaat. Wel wil hij graag blijven ontwikkelen en doorgroeien. Daarom gaat hij voor een andere functie terug naar binnen. Hij gaat aan de slag als planner voor de servicemonteurs en wordt zo een directe collega van zijn eigen planner. “Toen ik zelf buiten zat heb ik best veel gemopperd op mijn planner, maar ik merkte nu pas hoe lastig het is om tegen monteurs te zeggen hoeveel werk iets kost. Ik neem echt mijn petje voor hem af hoe hij dat altijd in z’n eentje heeft gedaan.” Wel zag Erik de mogelijkheid om de dingen waar hij tegen aanliep als servicemonteur nu anders aan te vliegen. “Toen ik in deze functie begon waren er gemiddeld zo’n 150 openstaande tickets. Dit zijn er nu nog 80. Ik probeer vanuit de verkoop zaken al anders te regelen waardoor ik problemen die ik zelf destijds had, tackel. Enerzijds ben ik bezig onze zes servicebussen zo optimaal mogelijk aan het rijden te houden, anderzijds komen er dagelijks nog zo’n 20 nieuwe meldingen binnen. Voor volgende maand staat de planning alweer vol, even snel tussendoor wat inplannen is hierdoor lastig.”
Het is dus een aardige uitdaging, die planning rondkrijgen. Hiervoor is Erik niet alleen afhankelijk van de collega’s. “De materialen om een probleem of storing op te lossen, moeten er natuurlijk ook zijn. Het is belangrijk om een melding zo compleet mogelijk te maken. Daarbij moet ik dus alles lezen om mijn collega’s van de service zo goed mogelijk voorbereid de weg op te sturen.” Ondanks dat ze zo druk zijn bij de planning, heeft Erik het wel heel erg naar zijn zin. “We werken met fijne collega’s en er hangt een goede sfeer. Onderling luisteren we goed naar elkaar en wordt iedereen ook écht gehoord. Dat is het aller belangrijkste.”
Bekijk, download en/of vraag hier onze complete productcatalogus met de verschillende systemen, accessoires en opties aan.