Uw partner voor kozijnen

  • slide1meer informatie
  • slide2meer informatie
  • slide3meer informatie
  • slide4meer informatie
  • slide5meer informatie
  • slide6meer informatie
  • slide7meer informatie
  • slide8meer informatie
  • slide9meer informatie
  • slide1meer informatie

Veel gestelde vragen

Hieronder treft u de meest voorkomende vragen aan, staat uw vraag hier niet tussen? Dat horen wij natuurlijk graag!

  • Waar vind ik mijn HEBO-ordernummer?

  • Hoe kan ik sleutels bijbestellen?

    U kunt sleutels bijbestellen via onze prijs- en bestellijst, deze staat vermeld onder service en onderhoud. Sleutels kosten € 8,- per stuk. Aangetekend versturen kost € 8,25. Genoemde bedragen zijn exclusief BTW.

  • Hoe kan ik de deurkrukken demonteren?

  • Ik heb lekkage bij de draaikiepramen en er ligt water op de vensterbank, hoe kan dit?

  • De cilinder functioneert niet goed.

  • Mijn draaikiepraam sluit niet goed.

    Er zijn verschillende oorzaken dat een draaikiepraam niet goed sluit, hieronder ziet u de verschillende oorzaken op een rijtje. Bij draaikiepramen zit er verschil tussen scharnieren in het zicht en verdekt beslag (weggewerkte scharnieren).

  • Hoe bestel en bepaal ik de maatvoering van een extra cilinder?

    U kunt cilinders bijbestellen door een email te sturen naar service@hebo.nlBekijk hier het schema hoe u de cilindermaat bepaald.

  • De deur valt open wanneer ik deze niet op slot draai.

  • Ik heb een spontane glasbreuk, hoe kan dit en wat moet ik doen?

    Thermische breuk

    Op glasbreuk zit geen enkele woningbezitter of woningbeheerder te wachten toch komt spontane breuk regelmatig voor. Glasbreuk is één van de vervelendste zaken die in een gebouw kunnen optreden. Met name een particuliere eigenaar denkt vaak dat als een ruit ‘vanzelf’ breekt er sprake is van garantie. Als isolatieglas spontaan breekt, dan vormt dit over het algemeen geen onderdeel van de garantievoorwaarden. Het kan anders zijn als het gaat om een plaatsingsfout, die een directe relatie heeft met het opgetreden probleem.

    Bij glasbreuken is onderscheid te maken in een thermische en mechanische breuk. Bij een thermische breuk zijn temperatuurverschillen in de ruit in het geding.  Glas is een slechte warmtegeleider. Dit betekent dat wanneer een klein deel van de ruit wordt verwarmd, het relatief lang duurt voordat een gelijkmatige temperatuur in de gehele ruit is bereikt. Indien de warmtetoevoer na verloop van tijd zou stoppen, kan een evenwichtssituatie ontstaan.

    Vaak zorgen externe bronnen, zoals de zon en radiatoren, voor temperatuurverhoging en blijft het verschil in temperatuur tussen de twee delen van de ruit gedurende lange tijd bestaan. Over het algemeen kan bij een temperatuurverschil van 25°C à 30°C het risico op spontane breuk door thermische oorzaken ontstaan. Gordijnkoven, rolgordijnen, vaas of meubels voor het glas, slagschaduw, radiators etc kunnen dus allen oorzaak zijn voor thermische breuk.

    Bij vervanging van de ruit kan bekeken worden of de breuk is veroorzaakt door een plaatsingsfout (glasspijker tegen het glas geschoten) of dat het een thermische breuk betreft. Plaatsingsfout valt uiteraard onder garantie van HEBO, thermische breuk zal echter worden gefactureerd. Thermische breuk valt in veel gevallen onder uw opstal en/of glasverzekering. Voor een spoedige afwikkeling kunt u dan ook het beste de breuk meteen melden bij uw verzekering. Mocht bij vervanging van de ruit dan geconstateerd worden dat het thermische breuk betreft dan is de verzekering hiervan op de hoogte en kan alles spoediger worden afgewikkeld.

  • Kan ik mijn eigen ramen en deuren afstellen?

    U kunt de ramen en deuren eenvoudig zelf afstellen, klik hier hoe dit te doen.

  • Mijn draaikiepraam lijkt uit het kozijn te vallen?

  • Hoe plaats ik een inzethor bij een houten draaikiepraam?

  • Hoe plaats ik een inzethor bij een kunststof draaikiepraam?

  • De kunststof deur veert terug, wat te doen?

  • De kunststof deur sluit niet, wat te doen?

  • Hoe bedien ik de hefschuifpui deur?

divider